مقالات

مراقبت های اولیه بعد از تزریق ژل

چه در حال تحقیق باشید تا ببینید آیا تزریق ژل و فیلر  برای شما مناسب است؟و یا به تازگی تزریق  فیلر انجام داده‌اید و می‌خواهید بدانید چگونه نتایج را حفظ کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! ما این مقاله مراقبت‌های بعد از تزریق ژل و فیلر  را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید با در نظر گرفتن همه جانبه گزینه‌های مختلف ما (نواحی تحت درمان، انواع فیلر ها، بوتاکس و لیفت نخ و ..) بهترین تصمیم گیری را داشته باشید البته که می توانید با مراجعه به کلینیک صداقت  و مشاوره رایگان توسط پزشک به تصمیم خود اطمینان ببخشید

مدت‌هاست که بوتاکس و فیلر به‌عنوان «دروازه‌ای»  زیبایی‌شناسی پزشکی توصیف شده‌اند. در زیر دستورالعمل هایی را برای قبل و بعد از تزریق برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن مشاهده خواهید کرد!

قبل از درمان فیلر ها، چه کاری باید انجام دهید و از چه کارهایی اجتناب کنید

به منظور کاهش میزان کبودی و/یا تورم در محل‌های تزریق، لطفاً دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

از مصرف داروهای رقیق کننده خون بدون نسخه مانند آسپرین، موترین، ایبوپروفن و آلو به مدت یک هفته قبل خودداری کنید. اگر به دلایل پزشکی آسپرین مصرف می کنید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید!
به مدت 1 هفته از مصرف مکمل هایی مانند خار مریم، جینکو بیلوبا، روغن پامچال، سیر، جینسینگ و ویتامین E خودداری کنید.
از مصرف محصولات موضعی مانند ترتینوئین (رتین-A)، رتینول ها، رتینوئیدها، اسید گلیکولیک یا هر محصول ضد پیری تا 3 روز قبل خودداری کنید.
3 روز قبل از اپیلاسیون، سفید کردن، شیو کردن یا کرم موبر روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
24 ساعت قبل از درمان از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید
اگر قبلاً از تبخال صورت رنج می بردید، این خطر وجود دارد که سوراخ شدن سوزن باعث فوران دیگر تبخال شود. لطفاً اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، به دکتر اطلاع دهید.
اگر باردار یا شیرده هستید از فیلرهای پوستی استفاده نکنید

این مقاله واقعیت مراحلی را توصیف می کند که پس از تزریق ژل هیالورونیک در انتظاری دارید.

 

  • درد

ممکن است بین 2 تا 4 روز آینده در محل تزریق احساس درد کنید. برای 24 ساعت اول، می توانید کمپرس یخ  را  به صورت غیر مستقیم (پیچیده شده در پارچه) به مدت 20 دقیقه روی محل قرار دهید و سپس 20 دقیقه استراحت کنید تا درد کاهش یابد.  مصرف داروی ضد درد را طبق دستور پزشک ادامه دهید.

اگر قرار است این درمان به درد آرتروز شما کمک کند، ممکن است بین یک تا چهار هفته طول بکشد تا متوجه بهبودی شوید.

  • فعالیت

می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید، اما به مدت 48 ساعت از هر کار شدیدی که فشار بیش از حد به مفصل وارد می‌کند اجتناب کنید.

به مدت 24 ساعت از استحمام یا خیس کردن محل خودداری کنید. روز بعد می توانید دوش بگیرید.

در صورت داشتن موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

هر گونه علائم عفونت:

تب بیش از 38 درجه سلسیوس .

افزایش قرمزی، تورم یا تخلیه در اطراف محل.

 6 الی 10 ساعت پس از درمان

از نوشیدن الکل یا ورزش شدید خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به کبودی اضافی شود. تا زمانی که تورم و قرمزی برطرف نشده است، از گرمای شدید در ناحیه(های) درمان شده خودداری کنید. این شامل آفتاب گرفتن، برنزه کردن، سونا، جکوزی یا موم داغ است. همچنین از سرمای شدید مانند اسکی یا سایر ورزش های زمستانی خودداری کنید. برای کمک به کاهش کبودی، استفاده موضعی از آرنیکا – یک پماد طبیعی که معمولاً برای کاهش کبودی استفاده می شود، توصیه می کنیم. این را می توانید در بخش غذاهای طبیعی فروشگاه مواد غذایی خود یا در داروخانه های محلی پیدا کنید.  حرکت ناحیه(های) تحت درمان را به حداقل برسانید. با این حال، اگر یک برآمدگی قابل مشاهده وجود دارد، می توانید آن ناحیه را ماساژ دهید. بسته به نواحی تحت درمان و محصول مورد استفاده، ممکن است احساس “سفتی” داشته باشید. این نواحی با گذشت زمان نرم شده و ته نشین می شوند (معمولاً 1-2 هفته) می توان از کرم ضد آفتاب و آرایش استفاده کرد و ناحیه را می توان به آرامی با یک پاک کننده ملایم شستشو داد. دکتر یانوفسکی استفاده از پاک کننده های حساس را برای جلوگیری از تحریک اضافی پوست توصیه می کند.

98 درصد آسیب های پوستی (پیری، چین و چروک، لکه های تیره و پرپیگمانتاسیون) ناشی از آسیب های ناشی از نور خورشید است. استفاده از کرم ضد آفتاب برای حفظ ظاهر و سلامت پوست شما حیاتی است. کرم ضد آفتاب را باید بعد از هر 4 ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوباره استفاده کرد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *